NKK Fonds

Medio 2020 werd de Stichting Fonds NKK Mecenaat (NKK Fonds) opgericht. Grotere periodieke donaties worden sindsdien afgesloten met het NKK Fonds. Doel van oprichting van het NKK Fonds is om de band met de grote gevers te versterken en deze groep de komende jaren verder uit te breiden.

Het NKK Fonds werft grotere particuliere schenkingen die via het fonds ten goede komen aan het Nederlands Kamerkoor. Het Nederlands Kamerkoor doet, indien nodig, aanvragen bij het fonds voor hulp bij financiering van bepaalde projecten. Daarnaast is een belangrijke doelstelling voor het Fonds om een reserve op te bouwen waar het koor – ook in tijden van een veranderend politiek landschap of door tegenvallende resultaten – op terug kan vallen.

NKK Fonds
Melle Meivogel

Bestuur

Het bestuur van dit Fonds zet zich in om particuliere middelen te werven die via het Fonds ten goede komen aan het Nederlands Kamerkoor. Het NKK Fonds wordt in praktische en logistieke taken ondersteund door de stafmedewerkers en directie van het Nederlands Kamerkoor. Het NKK Fonds heeft een ANBI-status, wat betekent dat uw gift fiscaal aftrekbaar is. Wij informeren u daar graag over.

Wie zijn de bestuursleden van het NKK Fonds? We stellen ze graag aan u voor.

"Voor mij is het Kamerkoor een ambassadeur van verbinding."

Arnold Schilder - voorzitter

Arnold Schilder ging in 2019 op 71-jarige leeftijd met pensioen, na een veelzijdige loopbaan in de accountancy, het bankentoezicht en internationale regelgeving. Hij studeerde theologie en accountancy – samenkomend in een grote interesse in beroepsethiek en professioneel bestuur. Zijn benoeming tot voorzitter van het NKK Fonds is een uitdaging die hij met groot enthousiasme heeft aanvaard: “Het NKK Fonds is medio 2020 opgericht om financiële steun van particulieren voor het Nederlands Kamerkoor aan te moedigen. De officiële naam is Stichting Fonds NKK Mecenaat. Gaius Julius Maecenas was een Romeins staatsman in de eerste eeuw voor Christus, en hij wordt omschreven als een ‘beschermer en sponsor van de kunst’. Het Nederlands Kamerkoor kan er daarvan niet genoeg hebben!”

Arnold Schilder - voorzitter

"De wereld heeft het Nederlands Kamerkoor nodig, in deze tijden meer dan ooit."

Olivier Sueur - penningmeester

“Het Nederlands Kamerkoor heeft de vinger aan de pols van de tijdgeest, het raakt en verbindt mensen, het beïnvloedt de tijdgeest zelf. De wereld heeft het Nederlands Kamerkoor nodig, in deze tijden meer dan ooit.”

Al sinds zijn jeugd heeft Olivier Sueur een grote liefde voor zang, mede door zijn familie die bij elke gelegenheid samen meerstemmig liederen zong. Tijdens zijn rechtenstudie in Amsterdam dienden de bijbaantjes om de vele muziekabonnementen te financieren. Sinds 2015 is Olivier actief bij het Nederlands Kamerkoor betrokken.

Olivier Sueur - penningmeester

“Het NKK weet mensen te raken en te verbinden. Dit is in het huidige tijdsgewricht enorm belangrijk en waardevol. Steun en waardering zijn daarom niet alleen heel terecht maar ook zeer noodzakelijk.”

Yvonne Brzesowsky-Ruys - secretaris

“Het Nederlands Kamerkoor neemt een unieke positie in. Het koor heeft een (internationale) allure en innovatie, vernieuwing en maatschappelijke verbinding staan hoog in het vaandel – zaken waarin Nederland een rijke traditie heeft. Het NKK geeft klank en kleur aan beleving en diep persoonlijke en maatschappelijke thema’s en weet daarmee mensen te raken en te verbinden. Dit is in het huidige tijdsgewricht enorm belangrijk en waardevol. Daarom zijn steun en waardering niet alleen heel terecht maar ook zeer noodzakelijk.”

Muziek heeft altijd een belangrijke rol gespeeld in het leven van Yvonne Brzesowsky-Ruys. “Het geeft me rust, inspiratie en overzicht. Het is een prachtig tegenwicht in de dagelijkse hectiek en digitalisering van werkzaamheden en contacten.” Yvonne is in haar werkzame leven actief op het gebied van ICT en de bijdrage daarvan aan maatschappelijke vraagstukken. De laatste jaren is zij werkzaam op het snijvlak van digitalisering en energietransitie. Sinds januari 2024 is zij bestuurslid van het NKK Fonds.

Yvonne Brzesowsky-Ruys - secretaris

Prof. Dr. Arnold Schilder voorzitter

geen

Yvonne Brzesowsky-Ruys secretaris
Global Industry Director Energy & Resources Microsoft

geen

Olivier Sueur penningmeester
Senior adviseur Human Connection B.V.
Senior adviseur Huis voor Klokkenluiders

Nevenfuncties
lid Raad van Advies Rechtbank Midden-Nederlannd (onbezoldigd)
adviseur Stichting Freeset (onbezoldigd)

Wilt u meer weten over de mogelijkheden om het Nederlands Kamerkoor te steunen? Bekijk hier de mogelijkheden. Wilt u contact opnemen met het NKK Fonds of de bestuursleden? Dat kan via fonds@nederlandskamerkoor.nl of 030 230 30 24.

De ANBI-gegevens van het NKK Fonds kunt u vinden op deze pagina.

ANBI-gegevens NKK Fonds