Tido Visser

Tido Visser is sinds 2013 verbonden aan het Nederlands Kamerkoor. Begonnen als algemeen en artistiek directeur directeur, vormt hij sinds  2022 samen met zakelijk directeur Laura de By de tweekoppige directie van het Nederlands Kamerkoor.

Tido Visser

Tido Visser begon zijn muzikale carrière als zanger. Hij zong in verschillende professionele koren en was mede-oprichter van het Kassiopeia Quintet, waarmee hij alle madrigalen van de Italiaanse componist Carlo Gesualdo opnam. In 2013 werd hij algemeen en artistiek directeur van het gerenommeerde Nederlands Kamerkoor. Tido werkt als regisseur regelmatig met het koor: in 2022 aan de wereldpremière van de semi-autobiografische opera #uncut over het leven van een trans vrouw, van de hand van Renske Vrolijk. In 2021 regisseerde hij een volledig geënsceneerde versie van Orlando di Lasso's Lagrime di San Pietro in samenwerking met choreograaf Nanine Linning.

"Een kunstenaar moet zich verhouden tot de wereld. We mogen van onszelf eisen dat we als Nederlands Kamerkoor relevant zijn.”